- Szczegóły
- Utworzono: 16 grudzień 2022
Reszel, dnia 16.12.2022 r.
ZNAK: OŚ.521.5.2022
ZAPYTANIE OFERTOWE
na kompleksową organizację pogrzebu osobom zmarłym, które zamieszkiwały lub przebywały na terenie gminy Reszel, w odniesieniu do których nie ustalono osób zobowiązanych do dokonania pochówku i którym nie przysługiwał zasiłek pogrzebowy z ubezpieczenia społecznego
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Reszlu, ul. Kolejowa 25A, 11-440 Reszel zaprasza do składania ofert dla zamówienia publicznego o wartości poniżej stosowania ustawy nie przekraczającej 130 000 zł netto zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r.- Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.):
-
Zamawiający i odbiorca :
Gmina Reszel, ul. Rynek 24, 11-440 Reszel, NIP: 742-22-43-326
w imieniu której występuje:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kolejowa 25 A, 11-440 Reszel,
tel./fax (89) 755-02-33, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
-
Przedmiot zamówienia:
-
Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 15 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j.: Dz.U. z 2021 r., poz. 2268 ze zm.) do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy sprawienie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym. Obowiązek sprawienia pogrzebu przez ośrodek pomocy społecznej wynika z art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 31 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1947) oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi.
-
Ze względu na szczególny charakter przedmiotu zamówienia, jakim jest świadczenie usług pogrzebowych i wiążący się z tym brak możliwości dokładnego oszacowania ilości usług, Zamawiający przewiduje, że zleci orientacyjnie 2 pogrzeby w ciągu roku. Rzeczywista liczba dokonanych pogrzebów może ulec zmianie.
-
Podstawą sprawienia pogrzebu będzie zlecenie wystawione przez Zamawiającego.
Po otrzymaniu zlecenia Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie podjąć czynności związane ze sprawieniem pogrzebu w terminie uzgodnionym z Zamawiającym.
-
Kompleksowe zorganizowanie pogrzebu, przez co rozumie się: przygotowanie zmarłego do pogrzebu w sposób ustalony przez Gminę, zgodnie z przyjętym zwyczajem i wyznaniem zmarłego.
-
Wydatki związane z kompleksową organizacją pogrzebu obejmują:
-
przewóz zwłok osoby zmarłej samochodem Wykonawcy w warunkach zapewniających sanitarne i techniczne bezpieczeństwo przewozu zgodnie z obowiązującymi przepisami, z miejsca zgonu do miejsca przechowywania zwłok i z miejsca przechowywania zwłok na cmentarz,
-
zapewnienie miejsca pochówku,
-
odpowiednio do sposobu dokonania pochówku – zapewnienie najtańszej trumny bądź urny na spopielone zwłoki (w przypadku wyboru tej formy),
-
pochówek (w tym wykopanie grobu ziemnego na cmentarzu wskazanym przez Zamawiającego, wpuszczenie ciała do grobu, zasypanie i zamknięcie grobu);
-
przygotowanie ciała do pochówku (łącznie z umyciem i ubraniem zwłok);
-
zapewnienie kompletnej odzieży i obuwia dla zmarłego (w przypadku jego braku);
-
zapewnienie obsługi żałobników;
-
zapewnienie i montaż krzyża drewnianego i tabliczki identyfikującej, bądź innego symbolu religijnego, zgodnie z wyznaniem osoby zmarłej oraz 1 szt. wieńca ze sztucznych kwiatów;
-
zapewnienie i rozwieszenie na terenie gminy Reszel 2 szt. nekrologów w miejscach zwyczajowo przyjętych;
-
zapewnienie ceremonii pogrzebowej zgodnie z wyznaniem zmarłego;
-
w razie wystąpienia konieczności transportu ciała poza gminę Reszel cenę za 1 km uzgadnia się z Zamawiającym;
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z niektórych elementów usługi oraz prawo zmniejszenia wynagrodzenia za pogrzeb, proporcjonalnie do ilości faktycznie wykonanych elementów składających się na całość usługi pogrzebowej. Wynagrodzenie będzie pomniejszone o cenę jednostkową elementu składowego usługi pogrzebowej wskazaną w formularzu ofertowym.
-
Opis wymagań i warunków udziału w postępowaniu
-
Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
-
oświadczy, że prowadzi działalność gospodarczą w zakresie objętym zamówieniem i dysponuje odpowiednim potencjałem kadrowym.
-
nie jest w stanie upadłości lub likwidacji
-
Podczas wykonywania prac Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo i higienę pracy swojej i swoich pracowników a także za ewentualne szkody spowodowane Zamawiającemu i osobom.
-
Warunki realizacji zamówienia
-
Podstawą sprawienia pogrzebu będzie pisemne zlecenie wystawiane przez Zamawiającego. Po otrzymaniu zlecenia Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie podjąć czynności związane ze sprawieniem pogrzebu.
-
Pogrzeb będzie wykonywany w granicach administracyjnych gminy Reszel. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się pogrzeb na cmentarzu gminny ościennej (np. gdy osoba zmarła ma opłacone miejsce lub istnieje możliwość złożenia ciała w grobie rodzinnym).
-
Wykonawca wystawi fakturę VAT lub rachunek po każdej wykonanej usłudze.
-
Zamawiający zobowiązuje się zapłacić należność na konto Wykonawcy w terminie 14 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT lub rachunku.
-
Wykonawca gwarantuje niezmienność cen jednostkowych przez okres realizacji zamówienia
-
Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, w szczególności:
-
ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r., o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
-
rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie postępowania ze zwłokami
i szczątkami ludzkimi z dnia 7 grudnia 2001 r.;
-
rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r., w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich
-
Termin realizacji zamówienia:
Od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
-
Miejsce, sposób i termin składania ofert: wypełniony formularz ofertowy sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik do zapytania ofertowego, opatrzony pieczątką firmową wraz z datą sporządzenia i czytelnym podpisem Wykonawcy lub osoby upoważnionej należy złożyć do godz. 14:00 dnia 28 grudnia 2022 r. w formie pisemnej na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kolejowa 25A , 11-440 Reszel lub w formie skanów na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,
z podaniem kwoty netto i brutto proponowanej za przedmiot zamówienia oraz dołączoną specyfikacją za poszczególne składowe usługi. O dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
-
Kryterium wyboru oferty: cena 100%
-
Złożona oferta powinna zawierać: wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną formularz oferty stanowiący załącznik do przedmiotowego zapytania.
-
Ocena, wybór oferty i zawarcie umowy:
-
oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane;
-
ocena ofert zostanie dokonana do dnia 30.12.2022 r. a wyłoniony Wykonawca zostanie powiadomiony niezwłocznie mailowo lub telefonicznie, po czym zostanie zawarta umowa na wykonanie zamówienia;
-
oferent może zmienić lub wycofać swoją ofertę, o ile oświadczenie o zmianie lub wycofaniu oferty zostanie doręczone Zamawiającemu przed upływem terminu składania ofert.
-
w toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert;
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia procedury zapytania ofertowego bez podania przyczyny;
-
zastrzega się, że niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania do udzielenia zamówienia;
Sprawę prowadzi:
Magdalena Jędrzejewska
Inspektor ds. obsługi świadczeń
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reszlu
tel. (89) 751 77 07
Informacja o zapytaniu ofertowym zostanie udostępniona na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Reszlu skąd można również pobrać załącznik – formularz ofertowy.
1. Zapytanie pogrzeby
2. Zał Nr 1 Formularz ofertowy